W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zajęcie pasa drogowego na ustawianie rusztowań

RSS
Sprawa: Zajęcie pasa drogowego na ustawianie rusztowań
Kategoria: Referat Rozwoju
Jednostka: Urząd

SPRAWA

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia rusztowania w pasie drogowym i/lub obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.

 

WYDZIAŁ/JEDNOSTKA PROWADZĄCA

Referat Rozwoju

 

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:1500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
  2. Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego.
  3. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
  4. Informacja o sposobie zabezpieczenia robót.
  5. Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub zgłoszeniu robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
  6. Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, w przypadku etapowego prowadzenia robót.
  7. Pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora.
  8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Biuro Obsługi Klienta, Urząd Miejski w Mieroszowie, Pl. Niepodległości 1, parter, pok. 1, tel. 74 303 01 88.

Informacje można uzyskać w Referacie Rozwoju, Urząd Miejski w Mieroszowie, Pl. Niepodległości 1, II piętro, pok. 8, tel. 74 303 00 05.

 

OPŁATY

Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XLVII/277/2022 Rady Miejskiej Mieroszowa z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie: ustalenia opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

 

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Mieroszowa. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

 

INNE INFORMACJE

Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.

 

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 10:16
Liczba pobrań: 42
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 10:16
Liczba pobrań: 46
Uchwała PDF
pdf, 1.26 MB
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 10:16
Liczba pobrań: 46
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 10:16
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Bińkowska
Data ostatniej aktualizacji: 17.11.2023 10:24
Liczba wyświetleń: 84
Drukuj Zapisz do PDF
wersje