Zajęcie pasa drogowego na ustawianie rusztowań
RSSSprawa: | Zajęcie pasa drogowego na ustawianie rusztowań |
---|---|
Kategoria: | Referat Rozwoju |
Jednostka: | Urząd |
SPRAWA
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia rusztowania w pasie drogowym i/lub obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
WYDZIAŁ/JEDNOSTKA PROWADZĄCA
Referat Rozwoju
WYMAGANE DOKUMENTY
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:1500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
- Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego.
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
- Informacja o sposobie zabezpieczenia robót.
- Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub zgłoszeniu robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
- Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, w przypadku etapowego prowadzenia robót.
- Pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Biuro Obsługi Klienta, Urząd Miejski w Mieroszowie, Pl. Niepodległości 1, parter, pok. 1, tel. 74 303 01 88.
Informacje można uzyskać w Referacie Rozwoju, Urząd Miejski w Mieroszowie, Pl. Niepodległości 1, II piętro, pok. 8, tel. 74 303 00 05.
OPŁATY
Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XLVII/277/2022 Rady Miejskiej Mieroszowa z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie: ustalenia opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Mieroszowa. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
INNE INFORMACJE
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.
Odpowiedzialny za treść: | Katarzyna Bińkowska |
---|---|
Wytworzył: | Katarzyna Bińkowska |
Data wytworzenia: | 17.11.2023 |
Opublikował w BIP: | Katarzyna Bińkowska |
Data opublikowania: | 17.11.2023 10:16 |
Ostatnio zaktualizował: | Katarzyna Bińkowska |
Data ostatniej aktualizacji: | 17.11.2023 10:24 |
Liczba wyświetleń: | 207 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.