W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej

RSS
Sprawa: Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej
Kategoria: Referat Rozwoju
Jednostka: Urząd

SPRAWA

Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej

 

WYDZIAŁ/JEDNOSTKA PROWADZĄCA

Referat Rozwoju

 

WYMAGANE DOKUMENTY

Mapa orientacyjna wraz z zaznaczonym obszarem objętym inwestycją.
Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 ze wskazaniem proponowanej lokalizacji zjazdu.
Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 82,00 zł za dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa niemieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Biuro Obsługi Klienta, Urząd Miejski w Mieroszowie, Pl. Niepodległości 1, parter, pok. 1, tel. 74 303 01 88.

Informacje można uzyskać w Referacie Rozwoju, Urząd Miejski w Mieroszowie, Pl. Niepodległości 1, II piętro, pok. 8, tel. 74 303 00 05.


 
OPŁATY

Zgodnie z częścią III pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111), za zezwolenia pobiera się opłatę skarbową w wysokości 82,00 zł. W przypadku gdy sprawę prowadzi pełnomocnik w imieniu właściciela działki dodatkowa opłata wynosi 17,00 zł.

Zgodnie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia na budowę lub przebudowę zjazdu na potrzeby budownictwa mieszkalnego.

 

Składający wniosek zobowiązany jest załączyć do wniosku potwierdzenie dokonania przelewu na poniższe konto:

Gmina Mieroszów

Plac Niepodległości 1, 58-350 Mieroszów

Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze

50 8395 0001 0021 8115 2000 0010

tyt. zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi gminnej

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIANIA

Rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty złożenia wniosku. W szczególnych przypadkach - do 2 miesięcy.

 

PODSTAWA PRAWNA

Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi gminnej wydaje się na podstawie Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.).

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, za pośrednictwem Burmistrza Mieroszowa w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 11:24
Liczba pobrań: 35
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 11:25
Liczba pobrań: 38
Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Bińkowska
Wytworzył: Katarzyna Bińkowska
Data wytworzenia: 17.11.2023
Opublikował w BIP: Katarzyna Bińkowska
Data opublikowania: 17.11.2023 11:29
Liczba wyświetleń: 77
Drukuj Zapisz do PDF