W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Rejestracja zgonów – sporządzenie aktu zgonu

RSS
Sprawa: Rejestracja zgonów – sporządzenie aktu zgonu
Kategoria: Urząd Stanu Cywilnego
Jednostka: Urząd

I. NAZWA USŁUGI: Rejestracja zgonów – sporządzenie aktu zgonu

II. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2021, poz. 709 ze.zm.).
- art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych  (t.j. : Dz.U. z 2020, poz. 1947) 

III. WYMAGANE DOKUMENTY:
Karta zgonu wystawiona przez lekarza.
Dowód osobisty osoby dokonującej zgłoszenia zgonu.
Dowód osobisty osoby zmarłej.
Dane osobiste współmałżonka, jeśli zmarły/a pozostawał/a w związku małżeńskim.

IV. OPŁATY:
-Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz.U z 2022, poz.2421)

Rejestracja oraz wydanie 1 egz. odpisu aktu zgonu są wolne od opłaty skarbowej.
Opłata skarbowa za wydanie kolejnych odpisów aktów zgonu:
- odpis skróconego – 22 zł.
- odpis zupełnego – 33 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają odpisy aktu stanu cywilnego wydawane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej. Pełnomocnictwa udzielne innych osobom niż wymienionym powyżej podlegają opłacie skarbowej – 17 zł. 
Opłaty skarbowe należy uiścić na rachunek bankowy Gminy Mieroszów, Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze 50 8395 0001 0021 8115 2000 0010. 

V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki, bezpośrednio przy zgłoszeniu.

VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o odmowie rejestracji zgonu.

VII. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Stanu Cywilnego w Mieroszowie
Plac Niepodległości 1
58-350 Mieroszów
tel. 74 30 30 003 lub 001
parter - pokój nr 2
email: kpelka@mieroszow.pl
godziny pracy: 
poniedziałek, wtorek, czwartek od 7:00 do 15:00
środa od 7:00 do 16:00
piątek od 7:00 do 14:00

VIII. UWAGI:
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu, w razie choroby zakaźnej w ciągu 24 godzin od zgonu.
Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu.
Akt zgonu sporządza się według właściwości zdarzenia. 
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego.
- najbliżsi krewni lub powinowaci (krewni–osoby pochodzące od wspólnego przodka, powinowaci – inaczej krewni małżonka zmarłego).
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
- osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały.
- administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Rejestracji zgonu może dokonać przedstawiciel zakładu pogrzebowego na podstawie udzielonego pisemnego pełnomocnictwa (opłata skarbowa 17 zł.).




Załączniki:

Wytworzył: Kamila Pełka
Data wytworzenia: 16.01.2023
Opublikował w BIP: Kamila Pełka
Data opublikowania: 16.01.2023 15:11
Liczba pobrań: 89
karta zgonu- wzór
pdf, 165 kB
Wytworzył: Kamila Pełka
Data wytworzenia: 16.01.2023
Opublikował w BIP: Kamila Pełka
Data opublikowania: 16.01.2023 15:12
Liczba pobrań: 86
Wytworzył: Kamila Pełka
Data wytworzenia: 16.01.2023
Opublikował w BIP: Kamila Pełka
Data opublikowania: 16.01.2023 15:09
Ostatnio zaktualizował: Kamila Pełka
Data ostatniej aktualizacji: 17.01.2023 09:44
Liczba wyświetleń: 163
Drukuj Zapisz do PDF
wersje