Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
RSSZezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
WYDZIAŁ/JEDNOSTKA PROWADZĄCA
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej
WYMAGANE DOKUMENTY
Wypełniony wniosek powinien zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;
3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Oświadczenie, o którym mowa powyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Mieroszowie, Plac Niepodległości 1, 58-350 Mieroszów, tel. 74 30 30 188, lub
za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP (dokumenty podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu) - adres skrzynki podawczej ePUAP: /d0ka68mu22/skrytka
Informacji udziela Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej, tel. 74 30 30 007
OPŁATY
Do wniosku należy dołączyć kserokopię dowodu wpłaty za decyzję w wysokości 107,00 zł.
Opłata skarbowa za zmianę decyzji wynosi 53,50 zł.
Opłata skarbowa za decyzję wspólną wynosi 214,00 zł.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty złożenia wniosku. W szczególnych przypadkach - do 2 miesięcy.
PODSTAWA PRAWNA
Art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2022, poz. 2519 ze zm.),
Uchwała Nr XXXV/160/12 Rady Miejskiej Mieroszowa z dnia 17 grudnia 2012 roku w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Mieroszów (Dz. U. z 2013 r., poz. 1982).
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Burmistrza Mieroszowa.
OBOWIĄZKI PODMIOTÓW REALIZUJĄCYCH ZADANIA W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH LUB OSADNIKÓW W INSTALACHACH PRZYDOMOWYCH OSZYCZALNIA ŚCIEKÓW I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH
Podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań.
Sprawozdanie jest przekazywane wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.
Odpowiedzialny za treść: | Paulina Szaniawska |
---|---|
Wytworzył: | Paulina Szaniawska |
Data wytworzenia: | 08.02.2023 |
Opublikował w BIP: | Paulina Szaniawska |
Data opublikowania: | 08.02.2023 08:38 |
Ostatnio zaktualizował: | Paulina Szaniawska |
Data ostatniej aktualizacji: | 08.02.2023 08:48 |
Liczba wyświetleń: | 403 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.